piątek, 1 marca 2019

Królowa Lodu

Kolejna maska, którą chciałam pokazać jest zdecydowanie bardziej pracochłonna i efektowna. W międzyczasie, gdy mój synek pracował nad swoją ptasią maską, ja wykonywałam swoją  maskę Królowej Lodu i poświęciłam się temu bez reszty. Chciałam, żeby była ona bogata w różnego rodzaju ozdoby.

Do maski przyklejałam różne elementy ozdobne przy pomocy gel medium. Użyłam dwóch rodzajów gel medium z przeznaczeniem do cięższych i lżejszych elementów. Do tych pierwszych zdecydowanie warto sięgnąć po heavy gel medium. Ozdabiając moją pracę sięgnęłam po: koronki, metalowe serwetki, liście, zębatki i kwiaty, odciski z masy i akrylowe kaboszony.

Gdy wszystkie elementy były już przyklejone, lekko podsuszyłam całość nagrzewnicą.  Kolejnym krokiem było wielokrotne pokrywanie wszystkiego białym gessem. Bardzo pedantycznie podchodzę do takich zadań, dlatego czynność ta zajęła mi sporo czasu. Ciągle na nowo, każdy zakamarek był pokrywany przeze mnie kolejnymi warstwami gessa. Gdy praca była już pieczołowicie pokryta białym gessem, przy użyciu  mgiełki Lindy's Stamp Gang Starburst Shabby Turbine Teal nadałam mojej pracy koloru. Maska nabrała zbyt mocnych barw, ponadto chciałam podkreślić koronkowe kształty moich ozdób, dlatego rozjaśniałam jej wystające elementy mgiełką Lindy's Stamp Gang Starburst Mist Frozen Jack Frost i ponownie białym gessem.

Karnawał kojarzy mi się z bogatymi, błyszczącymi ozdobami, więc na koniec wystające wierzchołki ozdób pokryłam warstwą błyszczącego, opalizującego wosku. Praca nad tym projektem była czystą przyjemnością, maska jest gotowa na bal. 











WYKORZYSTANE MATERIAŁY:

Lindy's Stamp Gang Starburst Mist Frozen Jack Frost
Lindy's Stamp Gang Starburst Shabby Turbine Teal
13arts Gel Medium
Talens Amsterdam Heavy Gel Medium Matt
Prima Marketing Opal Magic Wax Turquoise Satin
Prima Marketing Heavy Gesso White
Prima Marketing Art Ingredients Art Pebbles
Prima Marketing Art Ingredients Art Pebbles Diamond
Prima Marketing Vintage Trinkets Bottle Caps
Prima Marketing Mechanicals Metal Lotus
Prima Marketing Mechanicals Leaves
Mitform Castings narożnik i zębatka
Prima Marketing 814823 Baroque No.6 Iron Orchid Designs Vintage Art Decor Mold
Ranger Heat It Craft Tool
Tim Holtz Idea-Ology Kushgrip Scissors 5 inch
Aleene's Original Tacky Glue
Arkusz kwadracików 3D


2 komentarze:

  1. Piękna maska i rzeczywiście wygląda jak zmrożona, idealna dla królowej lodu. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wooow, jest niesamowita! Aż się zimno robi, jak się na nią patrzy. Ten kolor jest boski!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)

Podobne posty

.